Hoe werkt GEO Fencing, en waarom moet jij dit inzetten voor je volgende project?

Geo Fencing is een methode welke gebruik maakt van locatiegegevens van jouw doelgroep. Door GEO Fencing kan je heel gericht een audience opbouwen om deze later middels displaymarketing te overtuigen om door te klikken naar je website. Omdat de doelgroep heel erg gericht verzameld wordt hoeft een test voor GEO Fencing niet een mega budget te kosten. Je kan al campagnes starten vanaf 1000 euro voor een goede test.

Hoe werkt het precies?

Je kan middels specifieke adresgegevens of longitude/latitude gegevens een omgeving afbakenen. Iedereen die zich hierin bevind, of een periode actief is geweest kan je een banner serveren via ons premium netwerk. Het is enorm belangrijk om van te voren bepaalde criteria aan de campagne toe te voegen. Zo wil je bijvoorbeeld alleen de bezoekers van een event benaderen en niet de mensen die er werken. Dus iemand mag maximaal 5 uur aanwezig zijn geweest, en moet minimaal 1,5 uur binnen zijn geweest. Hiermee kader je je doelgroep enorm af. Zodra je doelgroep alleen maar ondernemers zijn kunnen we deze gegevens verrijken met de database van de Kamer van Koophandel om hiermee nog gerichter te kunnen targetten.

Voorbeelden van hoe GEO Fencing kan werken voor jouw business?

GEO Fencing voor automotive:

Als autobedrijf zijnde ben je continu op zoek naar de meest effectieve verkoop methode om zo min mogelijk sta dagen te hebben en de meest optimale marge. Iedereen die in jouw showroom komt is een potentieel koper en komt meestal met een gerichte vraag of heeft interesse in een specifieke auto. Al deze mensen kan je afvangen middels GEO Fencing en een specifieke uiting van jouw autobedrijf laten zien. Bijvoorbeeld je Financial Lease tarief, of dat je 6 maanden BOVAG garantie levert. Kortom, zet in de banner een hele specifieke USP (Unique Selling Point) zodat je op valt. Tip! Combineer de GEO Fencing campagne met een Google Ads en Social campagne voor optimaal resultaat.

GEO Fencing voor retail:

Online Marketing kan je vergelijken met een hele grote winkelstraat. Op Google zitten dagelijks mensen te zoeken naar specifieke producten of diensten. Als jij er niet tussen staat dan loop je dus omzet mis. Met GEO Fencing kan je heel gericht in spelen op mensen die langs je winkel zijn gelopen, of zelfs je winkel bezocht hebben. Je kan hierin onderscheid maken door een criteria “Tijd” toe te voegen aan de campagne. Iemand die dan in de winkel is geweest, langer dan 5 minuten ziet een andere uiting online dan iemand die is langsgelopen. Ook hier geldt weer zet je uiting dusdanig in elkaar dat je het voordeel voor de klant goed benoemt om bij jou klant te worden.

GEO Fencing voor makelaars:

Een open dag van een woning trekt een hoeveelheid potentiele kopers, maar meestal kan maar één iemand deze woning kopen. Dit betekend dus enorm veel zoekende kopers over? Waarom zal je deze niet allemaal een uiting tonen van jouw makelaars kantoor en hiermee al deze zoekende kopers overtuigen om met jou zaken te gaan doen?

Tip: Als je woningen gaat GEO Fencing kan je goed gebruik maken van kadaster data. Deze data laat namelijk o.a. de woningwaarde zien en kan jij dus nog gerichter targetten op de kopers die je zoekt. Als je gespecialiseerd bent in hoogwoning dan is een vrijstaande villa wellicht niks voor jou.

Meer weten over hoe GEO Fencing jouw business kan helpen groeien? Neem contact op met Ivo de Beurs, hij vertelt je er graag meer over.