Geofencing

Target potentiële klanten bewust

Locatiegebonden advertenties tonen is mogelijk met Geofencing. Benader op deze manier bezoekers van een bepaald event, festival of zelfs concurrerende bedrijven.

Iedereen kan geld uitgeven, wij geven het slim uit.

Wat is Geofencing?

Geofencing is een enorm effectieve methode om personen op een bepaalde fysieke locatie te kunnen identificeren. Bijvoorbeeld bezoekers van een zelf te bepalen evenement of bedrijf.

Zo kunnen specifieke advertenties worden getoond aan personen die deze plek hebben bezocht. Dit maakt Geofencing een enorm efficiënte manier om met relatief lage budgetten de naamsbekendheid en de kans op conversie te vergroten.

Deelname aan een beurs is dus niet noodzakelijk om elke bezoeker te benaderen.

Hoe werkt het precies?

Wij achterhalen de locatie van mobiele apparaten omdat apps of websites toestemming van hun gebruikers vragen om hun locatie in te zien.

Zonder deze toestemming blijft de locatie onbekend, waarmee de methode voldoet aan de moderne privacy eisen.

Het is dan nog niet bekend wie de eigenaren van de mobiele telefoons of andere apparatuur zijn. Er wordt alleen geregistreerd dat dat apparaat op een bepaalde locatie is geweest.

Zodra de eigenaar van het toestel populaire media zoals Telegraaf.nl, AD.nl of Buienradar.nl opent, wordt jouw advertentie getoond.

Bovendien is het mogelijk om via Cross Device tracking op apparaten binnen hetzelfde WiFi-netwerk de uitingen te tonen.

Impact voor een productpresentatie

Ook na de beurs

Geo-fencing is zeer geschikt om een product of merk onder de aandacht te brengen tijdens beurzen, productlanceringen of evenementen. Voor een bekende energieleverancier in de zakelijke markt hebben wij een geofencing campage gedraaid op de Provadebeurs. Met deze campagne werd iedere bezoeker getarget met een beursactie. De campagne was een succes met een CTR van maar liefst 0,97%.

In combinatie met openbare bronnen

Exacte targetting

Nederland kent vele openbare registers zoals de Kamer van Koophandel en Rijksdienst voor het Wegverkeer. Via het Kadaster kan de gemiddelde woningwaarde van een wijk worden opgevraagd. Als de waarde van de huizen relatief hoog is, is het rendabel om juist daar reclame voor duurdere auto’s of andere producten uit het luxesegment te tonen.

Met Geofencing is het ook mogelijk om limieten in te stellen. Als een smartphone bijvoorbeeld meer dan zes uur lang ’s nachts op dezelfde plek geregistreerd wordt, is dat waarschijnlijk een bewoner van dat gebied.