MAIN Energie

Hoe gaan we er voor zorgen dat iedereen op de PROVADA, de grootste vastgoedbeurs in Nederland op de hoogte is van de wijzigingen die Parijs 2023 met zich mee brengt? Dat was de vraag waarmee Vincent van MAIN Energie bij ons kwam. MAIN Energie is een zakelijke energie leverancier met een focus op de vastgoedsector in Nederland. Zij waren zelf al aanwezig met een stand op de PROVADA maar toch gingen wij iedereen nog even prikkelen om alsnog de site van MAIN Energie te bezoeken.

Wat betekent Parijs 2023 voor uw vastgoed?

Door middel van GEO Fencing hebben wij al het bezoek van de PROVADA afgevangen tijdens het event op 4,5 en 6 juni 2019. Deze data hebben wij gebruikt om een hele gerichte campagne van 30 dagen te starten op deze doelgroep. Tijdens het event was de uiting gericht op het bezoeken van de stand tijdens de PROVADA. Na het event was het vooral informerend om de bezoekers van deze beurs te informeren over de aankomende veranderingen m.b.t. de Energielabels en EED.

De uitdaging

Hoe gaan we de 25.000 bezoekers van de PROVADA uitleggen wat Parijs 2023 voor hun vastgoedprojecten betekend?

Onze oplossing

Een zeer gerichte GEO Fencing campagne op elke bezoeker die minimaal 4 uur aanwezig is geweest op de Provada. Hiermee vangen wij al het serieuze bezoek af en tonen wij een banner op alleen mobiele apparaten in een periode van 30 dagen lang. In deze periode ziet de klant meerdere uitingen van MAIN Energie met als doel de webpagina te bezoeken.
Deze campagne heeft gedraaid op mobiele apparaten, met een focus op smartphones. De banners tijdens deze campagne werden getoond op buienradar.nl, Marktplaats.nl, Weeronline.nl, nu.nl en het ad.nl. Een flink uitgebreide spreiding resulteerde in een hoog interactie ratio van de campagne. Gemiddeld gezien behaalt een soortgelijke campagne een doorklikpercentage van 0,25% – 0,30% maar met deze campagne kwamen wij uit op een respectievelijke 0,97% doorklikratio.

Al het verkeer uit deze campagne die op de site kwamen hebben wij daarna geretarget met als doel om een kopje koffie te drinken met een van de adviseurs. Specifieke resultaten kunnen wij helaas niet delen, maar we kunnen zeker melden dat deze case een succesformule is geweest!

Blijf op de hoogte

Regelmatig delen wij onze kennis over onder meer data marketing, social media, display advertising, branding, livechat, Google Ads en Geo-fencing. Dat kun je vast waarderen!