WATT Fietsen

Zo behaalden we meer leads, conversie en sales voor onze klanten. Onze werkwijze uitgebreid toegelicht! ​

WATT hebben we gedaan!​

Frans, ondernemer uit Breda en eigenaar van WATT fietsen kwam met ons in aanraking via onze moederorganisatie LiveChat Service. Hij wilde in maart 2019 een concept in de markt pushen dat elektrische fietsen verkocht maar als lifestyle merk. Eindelijk een elektrische fiets die echt mooi was en geen stoffig imago kende. Een fiets die opvalt vanwege de simpliciteit en het stoere design. Kortom, een echte opdracht voor ons!

De uitdaging

Introductie WATT Mobility.

Onze oplossing

Een resultaat gedreven aanpak met een fundament op mobiele apparaten met als doel het verkopen van fietsen. Een groot gedeelte van de campagne is gevoerd op basis van het “vrijheid” gevoel, stiekem een beetje afgekeken van Harley Davidson. Met goede video’s en foto’s hebben wij geprobeerd dit gevoel over te brengen via sociale media kanalen.

WATT stuurt drie stijlvolle elektrsiche stadsfietsen de wereld in​

We zijn begonnen met een branding campagne om de naamsbekendheid van WATT fietsen vooral regionaal te boosten. We hebben hiervoor een Grote Steden Campagne opgezet. Hele gerichte content in de grote steden in de randstad, daarbij toegevoegd Groningen, Maastricht en Eindhoven om ook deze steden mee te pakken.

“Eindelijk een e-bike die er mooi uitziet. WATT biedt drie modellen. Met deze stijlvolle elektrische fiets ga je moeiteloos door Maastricht. Van Wyck ↔️ Sphinxkwartier ↔️ Sint Pieter ↔️ Stokstraatkwartier ↔️ Céramique!”

In dit moment was het erg belangrijk dat mensen de fietsen gingen herkennen en de correlatie konden maken met het merk WATT fietsen en de urban look van de fiets.

Toen het begin mei was en het weer ging verbeteren hebben we de campagne deels omgebouwd naar gerichte naamsbekendheid en hebben we een samenwerking gezocht met een leverancier in outdoor reclame. Deze campagne hebben we gekoppeld aan het weerbericht. Zodra er file stond het 20 graden of warmer was en maximaal 30% bewolkt startte onze outdoor campagne langs de snelwegen. Dit met als doel om de “zwetende” file rijder te verleiden om zodra zijn thuis zijn toch nog eens te kijken naar de WATT Fiets. Uiteraard begrijpen wij ook dat het niet bij iedereen bleef hangen vandaar dat wij rond deze file punten ook GEO Fencing campagnes hebben gestart om deze bezoekers alsnog zodra zij thuis kwamen de advertentie op hun mobiele telefoon te serveren.

Tot slot hebben wij een full funnel campagne opgemaakt met een gelaagde BIC aanpak (lees onze strategie voor verdere uitleg). Focus van deze campagne was gerichte social media campagnes op Facebook, Instagram en Pinterest. Deze campagnes werden kracht bijgezet door Display campagnes en Google Ads om de oriënterende klant alsnog te overtuigen om te gaan proeffietsen. Door samenwerkingen met o.a. FHM media hebben wij een hele gerichte doelgroep weten te bereiken en dit kunnen vertalen naar een resultaat gedreven aanpak.

Blijf op de hoogte

Regelmatig delen wij onze kennis over onder meer data marketing, social media, display advertising, branding, livechat, Google Ads en Geo-fencing. Dat kun je vast waarderen!